Egenomsorg


 Det er længe siden, at jeg har skrevet - og jeg håber, at du har det godt 💗

Jeg er ved at finde mig til rette som terapeut på fuld tid og har været på en masse mega spændende kurser (det fortæller jeg mere om en anden gang) - og jeg ELSKER hvert et sekund af mit nye liv. Også selvom der er øjeblikke, hvor jeg mærker et gevaldigt sug i maven over ikke at have samme tryghed i mit liv som tidligere!

Nu er jeg bare mig selv. Dejlig frit og angstprovokerende på samme tid
😲

Men gevinsten ved at lave det, som jeg brænder for, er det hele værd 🤩

Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg har skulle mobilisere al min energi på at holde hovedet oven vande. Og her har jeg i den grad mærket, hvor vigtigt det er med egenomsorg. Min daglige rutine med gåtur, qigong/yoga og meditation har gjort underværker og jeg kan så tydeligt mærke forskel, hvis jeg springer over. Og den læring kan direkte oversættes med:

Hvis jeg skal passe på andre, er det død-og-pine nødvendigt, at jeg passer på mig selv!

Så det gør jeg.

Egenomsorg er et centralt tema hos flere, som kommer hos mig. Og det giver mig så meget glæde at se, hvordan optimismen, overskuddet, balancen og selvværdet kommer tilbage, når omsorgen for sig selv bliver lært og sat i værk. Og det er altså ligesom en muskel som skal trænes
💪

Derfor har jeg lavet en dags-workshop i egenomsorg, som næste gang finder sted lørdag den 21. november. Hvis du står på tærsklen og det er på tide at gøre noget godt for dig selv, er du meget velkommen til at deltage. Eller hvis du kender nogen som kunne have brug for det, må du meget gerne tippe dem om begivenheden 🙏

Derudover har jeg, i samarbejde med Højby SundhedsCenter, oprettet et Qigong-forløb på 5 mandage med opstart den 23. november, hvor vi styrker vores energi og får skabt indre ro og balance i systemet samtidig med, at vi arbejder med kroppens bindevæv, led og muskler. Efter 5 gange Qigong vil du være SÅ meget klar til at lade julefreden sænke sig 🧘‍♀️

Vi tager selvfølgelig hensyn til Corona og derfor er holdet et lille hyggelig ét med blot 8 deltagere. Og der er 4 pladser ledige.

Læs mere om Qigong på min hjemmeside eller se begivenheden på Facebook

Uanset om du laver qigong, yoga, hækler, bager, går ture, reparerer gamle biler, kigger på fugle eller noget andet, håber jeg, at du giver dig tid til at gøre det, som fylder dig med energi og gør dig glad. Det er VIGTIGT
❤️

Kommentarer